ChatGPT w miejscu pracy
Dane wynikające z ankiety BlackBerry przeprowadzono wśród 2000 decydentów w branży IT w
- USA,
- Kanadzie,
- Wielkiej Brytanii,
- Francji,
- Niemczech,
- HolandiI,
- Japonii,
- Australii.
Osoby wdrażające lub rozważające zakaz korzystania z ChatGPT w organizacji — aż 61% respondentów, twierdzi, że taki środek ma mieć charakter długoterminowy lub stały.
Dlaczego organizacje chcą zakazu używania ChatGPT?
Po pierwsze korzystanie z ChatGPT może wiązać się z niezachowaniem bezpieczeństwa danych i prywatności. Wskazało na to, 67% respondentów. Kolejną dużą obawą jest ryzyko reputacji firmy.
Kto wprowadza zakaz korzystania z ChatGPT w organizacji?
Wyniki ankietyzacji wskazują, że kierownictwo techniczne w organizacjach decyduje o zakazie korzystania z generatywnych narzędzi AI w miejscu pracy. W połowie organizacji wiodącą rolę odgrywają dyrektorzy generalni.
- CIO/CTO/CSO/IT ( 72% )
- Dyrektor generalny ( 48% )
- Zgodność z prawem ( 40% )
- Dyrektor finansowy/finansowy ( 36% )
- HR ( 32%).
80% ankietyzowanych wyraziła zaniepokojenie, którego podstawą są niezabezpieczone aplikacje, które stanowią zagrożenie cyberbezpieczeństwa dla korporacyjnego środowiska IT.
Dostrzeżenie potencjału AI
Mimo rozważań dotyczących blokowania powszechnego stosowania rozwijającej się technologii większość decydentów IT, w ankiecie BlackBerry, dostrzega również szansę z korzystania z rozwiązań opartych na AI.
Aplikacje oparte na sztucznej inteligencji mają też pozytywny wpływ na miejsce pracy. Możliwe korzyści, jakie są przewidywane to zwiększenie efektywności – 55%, innowacyjność – 52% i zwiększenie kreatywności – 51%.
AI z punktu widzenia producenta BlakcBerry
W BlackBerry jesteśmy pionierami w zakresie cyberbezpieczeństwa opartego na sztucznej inteligencji i wprowadzamy innowacje w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji klasy korporacyjnej.
Dyrektor ds. technologii BlackBerry, Shishir Sing
Firma BlackBerry jest pionierem cyberbezpieczeństwa wykorzystując sztuczną inteligencję w oferowanych przez siebie rozwiązaniach IT. BlackBerry zaleca ostrożność w przypadku narzędzi opartych na AI przeznaczonych dla konsumentów w miejscu pracy.
Zakaz stosowania generatywnych zastosowań sztucznej inteligencji w miejscu pracy może oznaczać utratę wielu potencjalnych korzyści biznesowych.
Dyrektor ds. technologii BlackBerry, Shishir Sing
Przedstawiciele BlackBerry wskazują, że organizacje powinny powziąć ostrożność w przypadku niezabezpieczonych narzędzi AI w miejscu pracy, przeznaczonych do powszechnego użytku. Stwierdzają, że w miarę dojrzewania platform i wchodzenia w życie przepisów polityki wewnątrz organizacji można wprowadzić elastyczne rozwiązania.
Respondenci BlackBerry w 80% wskazali, że jako decydenci ds. IT w organizacji, uważają, że mają prawo kontrolować aplikacje używane przez pracowników do celów biznesowych. 74% uważa, że całkowity zakaz jest nadmierną kontrolą nad urządzeniami korporacyjnymi, na których można korzystać z rozwiązań AI przez pracowników.
Większość ankietowanych CIO i CISO zwraca się w stronę korzystania z platform ujednoliconego zarządzania punktami końcowymi UEM, taki jak BlackBerry UEM. Wskazane rozwiązanie zapewnia kontrolę, nad tym, które aplikacje mogą łączyć się ze środowiskiem korporacyjnym.
BlackBerry UEM
Rozwiązanie ujednoliconego zarządzania punktami końcowymi BlackBerry UEM umożliwia usuwanie i blokowanie korzystania z aplikacji na chronionych urządzeniach służbowych, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa przedsiębiorstwa.
Kluczem do zachowania bezpieczeństwa danych organizacji jest posiadanie odpowiednich narzędzi. Potrzebne są one do widoczności, monitorowania i zarządzania aplikacjami używanymi przez pracowników w pracy.
Poznaj rozwiązanie