fbpx

Historia BlackBerry – innowacje, które zmieniły świat

Niezawodne telefony dla biznesu - początki BlackBerry

BlackBerry działa nieprzerwanie od 1984 roku, jej pierwsze urządzenia były wydawane jeszcze pod marką Research In Motion. Wszystko zaczęło się od Budgie – systemu pozwalającego na bezprzewodowe wyświetlanie informacji na ekranie telewizora. Jednak to urządzenia mobilne sygnowane marką BlackBerry okazały się przełomowe. Co przesądziło o wyjątkowości produktów BlackBerry? Wygodna, fizyczna klawiatura QWERTY, możliwość wysyłania i odbierania e-maili w czasie rzeczywistym (w połowie lat 90. było to swoistą nowinką) oraz gwarancja bezpieczeństwa. Telefony BlackBerry skierowane były do środowisk biznesowych, mimo że nie należały do najtańszych podbiły serca nie tylko biznesmenów, ale i zwykłych użytkowników. Szczególnie w USA posiadanie telefonu BlackBerry było synonimem zamożności i statusu. Telefony marki stały się prestiżowe i modne nie tylko w środowisku biznesowym, chętnie kupowali je politycy i celebryci.

Biznes i polityka ceni bezpieczeństwo

Telefony kanadyjskiego giganta były przede wszystkim cenione za bezpieczeństwo. Telefony BlackBerry ze względów bezpieczeństwa przez długi czas nie posiadały aparatów. Miało to zapobiec wyciekom danych, w końcu zrobienie zdjęcia firmowym dokumentom jest dziecinnie proste. Z urządzeń BlackBerry korzystali najbardziej wymagający klienci. Do najbardziej znanych użytkowników popularnej Jeżynki należeli Barack Obama, Eric Schmidt (do 2015 r. szef Google) czy Angela Merkel. Co wyróżniało system operacyjny BB10 od konkurencyjnego Androida? W zasadzie BB10 był niezawodny. Błąd jakiejkolwiek funkcji systemowej nie powodował jego zawieszenia, resetowano jedynie proces odpowiedzialny za daną funkcję. Złamanie zabezpieczeń jądra było nie lada wyzwaniem, dzięki czemu system BB10 okazał się bardzo bezpieczny. Ponadto szyfrowanie plików zmieniało się każdego dnia wykorzystując 256-bitowe algorytmy, więc nic dziwnego, że przez wiele lat z urządzeń BlackBerry korzystano nawet w NATO

historia blackberry

Koniec z rynkiem smartfonów. BlackBerry stawia na oprogramowanie i usługi

Jeszcze w 2010 r. BlackBerry była najszybciej rozwijającą się firmą na świecie, nawet premiera pierwszego iPhone’a nie zagroziła jej pozycji na rynku. Jednak firma nie poszła za ciosem, już w 2013 r. BlackBerry odnotowała gigantyczne straty. Stało się jasne, że firma potrzebuje zmiany strategii. Nagłówki branżowej prasy wieściły rychły koniec BlackBerry, jednak John Chen, nowy CEO, dostrzegł potencjał drzemiący w branży motoryzacyjnej. BlackBerry zakończyło produkcję smartfonów i zaczęło dostarczać oprogramowanie QNX, które jest wykorzystywane przez firmy motoryzacyjne m.in. w asystentach jazdy i parkowania – w tym systemach autonomicznego prowadzenia, modułach łączności czy systemach do obsługi rozrywki i informacji w samochodach. Obecnie oprogramowanie BlackBerry działa w 175 milionach aut na całym świecie. A BlackBerry sprzedaje swoje oprogramowanie największym markom motoryzacyjnym: Audi, BMW, Ford, Honda, GM, Hyundai, Jaguar Land Rover, KIA, Maserati, Mercedes, Porsche i Toyota.

Od smartfonów do cyberbezpieczeństwa

Przełomowym momentem w historii BlackBerry był zakup amerykańskiej firmy Cylance, za którą zapłaciła bagatela półtora miliarda dolarów. To największa inwestycja BlackBerry w historii. Dlaczego firma postanowiła zainwestować w wydawałoby się niszową markę? BlackBerry w swoich produktach zawsze stawiała na bezpieczeństwo, nic więc dziwnego, że postanowiła nabyć innowacyjną firmę, która jako pierwsza rozwijała oprogramowanie antywirusowe oparte na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji. Podobnie jak niegdyś telefony BlackBerry, tak teraz oprogramowanie antywirusowe jest skierowane do najbardziej wymagających użytkowników, ceniących sobie bezpieczeństwo na najwyższym poziomie

BlackBerry Protect, bo tak nazwano antywirus nowej generacji, szybko i skutecznie identyfikuje zagrożenia w czasie rzeczywistym. Chcesz dowiedzieć się więcej o innowacyjnych produktach BlackBerry? Już 30.09 (środa) zapraszamy na webinar, gdzie nasz inżynier przedstawi jak produkty z portfolio BlackBerry eliminują nawet najbardziej wyrafinowane zagrożenia. Zapisz się już teraz!

Zapisz się na
newsletter
Współpracujemy z najlepszymi:
Sprawdź jak ocenili nas klienci
5/5
Bezpieczeństwo sieci

Gałczyńskiego 18
40-587 Katowice
NIP: 651-15-41-295
Tel: 32 225 99 66

email: kontakt@vida.pl

Zapytaj o produkt

Rozwiązania IT

Gałczyńskiego 18
40-587 Katowice
NIP: 651-15-41-295
Tel: 32 225 99 66
email: kontakt@vida.pl