fbpx

Mistrzowski backup – 7 bezcennych wskazówek

Regularny backup to najskuteczniejsza ochrona przed utratą bądź zniszczeniem danych. Wprowadzenie systemu backupu powinno być niezależne od wielkości firmy, tym bardziej że większość współczesnych rozwiązań nie wymaga zatrudnienia specjalisty z tego zakresu i jest doskonale dostosowana do potrzeb konkretnej organizacji. Wykonanie backupu staje się coraz prostsze, tak więc wymówki, że tworzenie kopii zapasowych jest skomplikowane i czasochłonne można włożyć między bajki. 

Obecnie dane są cenniejsze niż ropa i złoto, dlatego powinieneś zrobić wszystko, aby w przypadku ich uszkodzenia lub utraty z łatwością je odtworzyć.

Posiadanie kopii zapasowej powinno być obowiązkowe niezależnie od tego, z jakiego urządzenia korzystamy – ważne dla nas dane są przechowywane zarówno na komputerze, jak i smartfonie czy tablecie. Pomimo tego, 30% użytkowników nigdy nie wykonało kopii zapasowej swoich danych! A przecież szkodliwe oprogramowanie czyha na nieostrożnych użytkowników na każdym kroku. Każdemu z nas może przytrafić się zwykły błąd – kto z nas nie usunął przypadkiem dokumentu do kosza, nad którym jeszcze zamierzał pracować? Dla użytkowników indywidualnych wystarczające jest przechowywanie istotnych danych na zewnętrznym dysku twardym lub karcie pamięci, jedna w przypadku bezcennych danych firmowych należy przedsięwziąć szereg niezbędnych działań, które nie mogą się ograniczać do zakupu zewnętrznego urządzenia.  Jak w takim razie wykonać mistrzowski backup? W tym wpisie zdradzimy 7 bezcennych wskazówek dot. wykonywania backupu, które mogą uchronić Twoją firmę przed bezpowrotną utratą danych. 
  1. Sprawdź, czy Twoja kopia zapasowa działa! – regularnie sprawdzaj, czy Twoja kopia zapasowa rzeczywiście działa. Niestety wciąż zdarzają się przypadki, gdzie utworzonej kopii zapasowej nie sposób uruchomić.  
  2. Jedna kopia to za mało – na wszelki wypadek stwórz dwie, a nawet trzy kopie zapasowe. Najlepiej, aby jedna kopia znajdowała się na samym urządzeniu, druga na zewnętrznym nośniku, a trzecia w chmurze (cloud backup). 
  3. Inna lokalizacja – kopie bezpieczeństwa powinny znajdować się w innej lokalizacji niż siedziba firmy. Takie działanie zabezpiecza nas w przypadku takich zdarzeń losowych jak pożar, powódź czy kradzież. 
  4. Kompleksowe podejście – wybierz jedno narzędzie, które zapewni wszechstronną ochronę Twoich zasobów. Każdy produkt ma swoją mechanikę, a podczas awarii liczy się czas! Lepiej przywrócić wszystko wedle jednego klucza niż gorączkowo szukać instrukcji poszczególnych narzędzi backupu.
  5. Centralne zarządzanie – dzięki temu z jednego miejsca będziesz mógł zarządzać wszystkimi kopiami zapasowymi, urządzeniami i użytkownikami, a w przypadku awarii zdalnie przywrócisz kopię zapasową swoich danych.
  6. Zdalny dostęp – obecnie użytkownicy oczekują stałego dostępu do danych, bez względu na to, czy znajdują się w biurze, w domu, czy podróży służbowej. Dlatego dobre rozwiązanie powinno umożliwiać szyfrowany dostęp online i udostępnianie danych.
  7. Wsparcie producenta – support to jeden z najważniejszych elementów dobrego backupu. Wsparcie techniczne w ojczystym języku jest nieocenione podczas tak stresującego zdarzenia, jak utrata danych. Materiały w języku polskim, szkolenia produktowe i webinaria zapewnią nam dobre przygotowanie na wypadek konieczności przywrócenia danych. 

Pamiętaj!
O przygotowaniu procedury tworzenia kopii zapasowych i polityki bezpieczeństwa, w której uwzględnisz sposób reakcji na wypadek utraty danych.

Sebastian Witkowski - Specjalista ds. bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo sieci

Gałczyńskiego 18
40-587 Katowice
NIP: 651-15-41-295
Tel: 32 225 99 66

email: kontakt@vida.pl

Zapytaj o produkt

Rozwiązania IT

Gałczyńskiego 18
40-587 Katowice
NIP: 651-15-41-295
Tel: 32 225 99 66
email: kontakt@vida.pl