Kaseya VSA

Audyt, inwentaryzacja i zarządzanie licencjami

kaseya vsa
Oprogramowanie Audit and Inventory pozwala na łatwe, szybkie i niezawodne odnalezienie oraz śledzenie każdego systemu i oprogramowania bez względu na lokalizację zarządzanego sprzętu.

Dobre dane są filarem dobrych decyzji

Dostępne od ręki dobre dane pomogą w podjęciu lepszych decyzji, udzieleniu lepszych odpowiedzi i głębszym zrozumieniu aktualnego stanu końcówek. Oprogramowanie audytu sieciowego firmy Kaseya daje możliwość pozyskania wszystkich istotnych danych z zarządzanego przez Was sprzętu.

Oprogramowanie Audit and Inventory wchodzące w skład modułu Kaseya VSA jest podstawową funkcjonalnością frameworku automatyzacji IT firmy Kaseya, umożliwiającą łatwe, szybkie i niezawodne sprawdzenie i śledzenie każdego systemu i elementu oprogramowania bez względu na lokalizację zarządzanego sprzętu.

Kompleksowa ewidencja licencji w przedsiębiorstwie

Wbudowany w podstawę frameworku moduł audytu i ewidencji umożliwia:

  • identyfikację, instalację i audyt nowych systemów w sieci,
  • zastosowanie szablonów i standardów konfiguracji systemów,
  • wprowadzanie sprzętu, oprogramowania lub zmian w systemie,
  • otrzymywanie powiadomień o zmianach w poszczególnych systemach,
  • raportowanie aktualnej statystyki sprzętu i oprogramowania.

Automatyzacja audytu

Skoro dobre dane są filarem dobrych decyzji, nieodzowne jest posiadanie narzędzia pozwalającego na automatyzację regularnie przeprowadzanych audytów. Dzięki modułowi Audit możliwe jest zaplanowanie audytu urządzeń w dogodnym terminie. Czytelne raportowanie statusu pozwala na sprawdzenie daty ostatniego audytu, terminu kolejnego zaplanowanego audytu oraz daty ostatniego audytu bazowego.

Ponadto moduł Audit and Inventory umożliwia:

  • przegląd pełnego raportu końcowego komputera na jednym ekranie,
  • oznaczanie awarii w podziale na producenta i model,
  • przegląd zmian względem audytu bazowego,
  • tworzenie raportów definiowanych przez użytkownika,
  • planowanie,
  • otrzymywanie powiadomień e-mail,
  • eksport do formatu HTML, Excel lub Word.

Automatyczny audyt bazowy

Zainstalowanie agenta inicjuje audyt bazowy, który dostarcza informacji o aktualnej konfiguracji wszystkich ewidencjonowanych sprzętów. Audyt bazowy pozwala na prześledzenie zmian sprzętu i oprogramowania w firmie. Wyobraźcie sobie, że w każdej chwili macie dostęp do informacji, jaki sprzęt został podłączony do systemu. Zauważyliście, że nowy pracownik podłączył pendrive’a do kontrolera domeny? Takie zmiany możecie śledzić tylko dzięki solidnemu audytowi bazowemu.

Kontrola wersji oprogramowania

Utrzymywanie kolejnych wersji aplikacji może być drogie i skomplikowane. Dzięki modułowi Audit w prosty sposób możecie sprawdzić jakie wersje aplikacji są zainstalowane na konkretnym sprzęcie. Co, jeśli klient posiada aplikację wymagającą konkretnej wersji frameworku .NET? Szybkie i kompleksowe oprogramowanie Audit and Inventory pozwala na łatwy dostęp do takich informacji.

Pełna ewidencja infrastuktury IT

Ewidencja sprzętu

Z poziomu sekcji „Informacja o systemie” można, na jednej stronie, uzyskać szczegółowy przegląd każdego komputera. Szczegóły obejmują informacje o:

  • producencie,
  • modelu systemu,
  • wersji systemu,
  • prędkości magistrali,
  • zainstalowanej pamięci, gniazdach,
  • numerach seryjnych lub kodach serwisowych,
  • limicie pamięci i gniazdach,
  • płycie głównej: producencie, wersji, numerze seryjnym,
  • procesorze: rodzinie, producencie, maksymalnej/aktualnej prędkości,
  • portach (ilość, rodzaj).

Ewidencja oprogramowania

Po wybraniu sekcji „Zainstalowane aplikacje” z poziomu przeglądu danych grupy należy wybrać agenta, co pozwoli na przegląd wszystkich aplikacji zainstalowanych na danym sprzęcie. Szczegóły raportu obejmują:

  • nazwę aplikacji wykonywalnej,
  • opis,
  • wersję,
  • producenta,
  • nazwę produktu,
  • ścieżkę katalogową,
  • rozmiar pliku,
  • datę ostatniej modyfikacji.

Ewidencja systemu

Dostęp do pewnych danych o grupach lub wszystkich agentach jest istotny. Umożliwiamy przegląd poniższych danych na poziomie zagregowanym:

  • informacji o adresie IP,
  • informacji o serwerze DNS/DHCP,
  • woluminie dysku, w tym: literze dysku, dostępnym miejscu, etykiecie woluminu,
  • informacji o PCI i twardym dysku, w tym jego modelu,
  • informacji i specyfikacji procesora oraz RAM,
  • informacji z drukarki od aktualnie zalogowanego użytkownika.
Sebastian Makowski
Key Account Manager
E-mail: s.makowski@vida.pl
Telefon: 664 157 015